Criteris per a l’elaboració d’un model homogeni de gestió i tarificació dels aparcaments als municipis de la província de Barcelona - Observatori de la mobilitat a Catalunya (OMC)
Criteris per a l’elaboració d’un model homogeni de gestió i tarificació dels aparcaments als municipis de la província de Barcelona
Darrera actualització: 2024
oferta
infraestructura
vehicle privat
planificació
SIMMB
El document incorpora les següents accions:
- Realitzar un benchmarking de sistemes d’aparcament regulat en calçada: sistema de regulació (rotació, residents, mixt,...), sistema de gestió (públic, privat,...) i tecnologies.
- Identificar i caracteritzar els sistemes d’aparcament regulat en calçada existents: detecció de patrons comuns i diferències en funció de les característiques del municipi. En aquest treball, l’anàlisi es va centrar en els municipis associats a l’AMTU. Es va excloure Barcelona i els municipis de l’entorn doncs pràcticament tots ells presentaven algun tipus de regulació de l’estacionament, generalment en els centres urbans i generant places d’aparcament per a cobrir els dèficits residencials.
- Proposar mesures que tendeixin a clarificar i harmonitzar l’aparcament regulat.
- Desenvolupar una guia que faciliti la presa de decisions en matèria de regulació d’aparcament.
Selecciona l´any que vols consultar:
Informe
Informe complertResums
Resum